Az Intel már hosszú ideje kampányol az ultrabookok mellett, azonban azok ismertsége inkább az erős reklámhadjáratnak köszönhető, mintsem a népszerűségnek. Bár a santa clarai vállalat még az idén szeretné megoldani a legégetőbb problémát, a gépek magas árainak csökkentését; egyedül nem képes egy egész piac sorsát irányítani.
Ez egyben azt is jelenti, hogy az Intelnek szüksége van a gyártók segítségére - azonban az Acer nem osztja ezt a pozitív véleményt, és a 2012-es notebookeladásainak ultrabookokra vetített arányát 25-30 százalékról 12-20 százalékra csökkentette. A gyártó szerint még ha mutatkozik is komoly érdeklődés a kategória iránt, arra akár fél évvel is többet kell várni a tervezettnél.
Bár az Intel igyekszik az árakat csökkenteni, a gyártók egyelőre nem mutattak hasonló szándékot. Az előállítási költségek és egyedi alkatrészek árai szintén nem segítenek az ultrabookokon. Összességében az Acer visszafogottabb várakozásai is túlzónak tűnhetnek: bár az új kategóriának a tabletek miatt hanyatló notebookpiac hamvaiból kellene nagy riválisként újjászületnie, az is elmondható, hogy a tabletek miatti félelem is túlzó.