Csupán idő kérdése volt, hogy a legtöbb eszköznél alkalmazott 1366 x 768 pixeles felbontás váljon az első számúvá a világon. A korábbi legnépszerűbb 1024 x 768-as felbontást azért is volt könnyű "elfeledni", mert a notebook-gyártók kizárólag szélesvásznú paneleket használtak, hasonlóan a TV-és monitorgyártó cégekhez.
Az 1024 x 768-as felbontással együtt a 4:3-as képaránynak is búcsút intett a piac. A folyamatosan nagyobb felbontásra áttérő felhasználók a filmnézés tekintetében mindenképp élvezhetik a 16:9-es képarányt, azonban más tekintetben, például dokumentumok készítésénél kevésbé hasznos ez a forma. A HD és Full HD felbontásokat használó játékok is inkább következményként álltak át az új szabványokra.
A leginkább használt felbontás a webes fejlesztők számára is kulcsfontosságú, elég csupán a rögzített szélességű oldalakra gondolni. A statisztikákra áttérve: a StatCounter globális adatai szerint 2009. márciusában az 1024 x 768-as felbontás még 41,8 százalékát adta a mezőnynek, szemben az 1366 x 768 0,68 százalékával. 2012. márciusára az előbbi 18,6 százalékra csökkent, míg az utóbbi 19,28 százalékra nőtt. A harmadik leginkább használt felbontás az 1280 x 800-as, ezt a vizsgált felhasználók 13 százaléka használja.