"Amikor az AIBO-t eredetileg fejlesztettük, tudtuk hogy egy új szórakoztatási platform magjait vetjük el, azonban nem lehetett előre felmérni, hogy vajon az emberek elfogadnak-e egy ilyen személyes élményt a robotokkal" - nyilatkozta Steve Amagai, a Sony Entertainment Robot Company (ERC) nevű leányvállalatának elnöke. "Megtiszteltetésnek éreztük, amikor megtudtuk, hogy két évvel piaci bevezetése után az AIBO olyan mérföldkőnek számító Sony termékek nyomdokaiba lép, mint például a Walkman és bekerül a Smithsonian gyűjteményébe" - tette hozzá.
Amanda Pehlke lelkes Seattle-i AIBO tulajdonos adományozta a múzeumnak a kiállítandó ERS-110-et. Tulajdonosnője Toshi-nak nevezte el kis kedvencét, Dr. Tosh. T. Doi után, aki a Sony ügyvezető alelnöke, és mellesleg az AIBO megálmodója. "Eleinte nem nagyon akartam megválni kis barátomtól, azért hogy a múzeumnak ajándékozzam. Most már azonban úgy tekintek az eredeti AIBO-ra mint egy művészeti alkotásra és az emberiség egyik nagy vívmányára, amit meg kell osztani másokkal is" - nyilatkozta Pehlke.
Az AIBO megjelenése óta világszerte rengeteg ember képzeletét megmozgatta, és ennek eredményeképp már több száz féle másolata készült. A robotkutya szerepelt Janet Jackson It Doesn't Really Matter című slágerének videóklipjében, visszatérő szerepe volt az MTV Real World című sorozatában, és Pamela Anderson mellett a főszereplője lesz a VIP című tévésorozat egyik soron következő epizódjának. Szerepelt már a Time magazin címlapján is, de számos cikk és címlapfotó született róla világszerte.
"A Smithsonian már régóta gyűjti a technológiai újdonságokat a dokumentáció céljából, illetve azért, hogy bemutassa, milyen hatással voltak ezek az emberek mindennapi életére. A Sony AIBO-ja az első robot, amely nagyon sok amerikai otthonban igazán elfogadottá vált" - nyilatkozta Steve Lubar, a múzeum technológiatörténettel foglalkozó részlegének vezetője.