A PC-piac egyre nagyobb nehézségekkel küzd, hiszen Európában a felhalmozódott készletek és a gazdasági nehézségek jelentenek problémát, az Amerikai Egyesült Államokban pedig a vártnál jóval alacsonyabb kereslet okoz gondot. A tabletek pedig további óriási súlyként húzzák a mélybe a PC-piacot. Az egyre súlyosbodó igénycsökkenés miatt a Gartner is átírta elemzéseit a jövőre vonatkozóan.
A helyzet miatt a gyártók nem is remélnek javulást a jelenlegi piacokon. Az egyetlen logikus lépés számukra az új üzleti területek, új piacok felkutatása. A legújabb ilyen piac pedig India, amelyért óriási harc indul meg hamarosan a nagy vállalatok között.
India hamarosan több millió PC-re ad le nemzetközi megrendeléseket, amit tovább fokoz, hogy 2010-ben már 53 millió felhasználója volt a területnek. Ez a szám a duplája a 2006-os értéknek. A jelenlegi gyártók közül a HP, a Lenovo, a Dell és az Acer készülhet nagyobb hajrára, de az ASUS is megkezdte marketinghadjáratát. A további versenyzők között piacot szeretne magának Indiában a Quanta, a Pegatron és a Clevo is.