Mai nappal bejelentésre került, hogy a Verbatim anyavállalata, a japán Mitsubishi Kagaku Media megvásárolta a külső merevlemezek piacának egyik jelentős szereplőjét, a hollandiai székhellyel működő privát Freecom B. V. vállalatot. A tranzakció szeptember elsejével lépett életbe és kiterjed a Freecom minden vagyonára, szabadalmaira és technológiáira. A Freecom 1989 óta gyárt asztali és mobil tárolóeszközöket, közülük sokkal a PC World oldalain is találkozhattak. Az árat a felek nem tették közzé.

A Verbatim már több, mint 2 éve jelen van a külső merevlemezek piacán, ahol egyre jelentősebb eredményeket ér el. A cég a SmartDisk felvásárlásával, 2007-ben lépett be erre a piacra, azóta lecserélte és kibővítette a SmartDisktől örökölt termékkínálatot, olyannyira, hogy az elmúlt két évben 600 százalékos növekedést ért el a Verbatim külső merevlemez üzletágában. A kínálat ma nem csak 2,5 és 3,5 hüvelykes tárolókat tartalmaz, de multimédiás merevlemezeket és hardveresen titkosított külső tárolókat is.

Az IDC kutatócég szerint 2008 és 2010 között évente 50 %-kal bővül a külső merevlemezek piaca: a Verbatim a Freecom felvásárlásával szeretné tovább erősíteni pozícióit ebben a szegmensben. A felvásárló várakozása szerint a tranzakció mindkét márkának hasznára lesz, melyek kínálatukkal jól kiegészítik egymást.