A Twitterrel ellentétben a Facebook stabilan növeli a felhasználói bázisát és bevételeit, azonban ez nem jelenti azt, hogy mindenben jobb a riválisánál. Mark Zuckberg vállalata többek közt a hashtagek bevezetése után most újabb fontos támadást indít a Twitter ellen: univerzálissá teszi a keresőjét.
Jelenleg a Facebook keresőmezőjével személyeket, oldalakat, helyeket és hasonlókat lehet keresni, plusz az Egyesült Államokban jó ideje már az ismerőseink bejegyzései közt is kutat. Az univerzális keresés bevezetése után minden egyes nyilvános bejegyzés megjelenik majd a találatok közt.
A bővített keresővel lehetőség nyílik majd például aktuális események valós idejű követésére, ilyen igény esetén jelenleg a Twittert érdemes használni. A Facebook célja a felhasználók webhelyen belül való tartása, bár a mutatványhoz egyrészt kötelező lesz valóban jól működő keresővel előrukkolni, másrészt pedig egyszerűen rá kell szoktatni a felhasználókat a használatára. Utóbbi talán nem lesz óriási probléma, hiszen a Facebook felhasználói naponta olyan 1,5 milliárd keresést indítanak, így a kezdetektől fogva eléggé szem előtt lehet az új funkcionalitás.