Nem számít, hogy ki mennyire szereti a Facebookot, az tovább nő. A világ legnagyobb közösségi oldalát idén szeptemberben már 1,09 milliárd embert látogatta meg minden egyes nap, csak mobilról.
Ezt a határt most először lépte át a Facebook. A napi aktív felhasználók száma egyébként minden eszközt egybevonva 1,18 milliárd, vagyis jól látszik, hogy majdnem mindenki mobilról nézegeti az oldalt.
A havi aktív felhasználók száma még magasabb, mobilon 1,66 milliárd, összesítésben 1,79 milliárd fő.
Ez azt jelenti, hogy a Föld lakosságának több mint 13 százaléka minden nap Facebookozik.
A mobilos reklámbevételek egyébként a teljes reklámbevétel immáron 84 százalékát jelentik, szemben a tavalyi 78 százalékos aránnyal. A Facebook a hirdetésekből 6,8 milliárd dollárt szedett össze - 2,38 milliárd volt a teljes nyereség (éves szinten ez 59 és 160 százalékos előrelépés).
A Facebook harmadik negyedéves eredményei alaposan túlszárnyalták az elemzők és a szakemberek várakozásait, a tőzsdén mégis komolyabb árfolyamcsökkenést tapasztalt a vállalat. A pánik oka az, hogy mivel a felhasználók elidegenítése nélkül a megjeleníthető reklámok száma véges, ezért a reklámbevételek lassabb ütemben nőnek majd - 2017-ben pedig hatalmas összegeket fektet majd be a Facebook különböző hosszabb távú projektekbe.