Néhány hónappal ezelőtt a főként az Unreal Tournament játékokról és Unreal Engine játékmotorról ismert Epic Games társalapítója és ügyvezető igazgatója nagy médiavisszhangot kiváltva rátámadt a Microsoftra. Tim Sweeney szerint az UWP (Universal Windows Platform) keretrendszerrel a vállalat hosszú távon zárttá kívánja tenni a Windows jelenlegi nyitott ökoszisztémáját, hogy teljes mértékben irányíthassa a Windowsra írt szoftverek terjesztését.
A Microsoft természetesen tagadta a Sweeney kirohanásának megalapozottságát, ám láthatóan nem sikerül meggyőznie. Az Edge magazinnak adott interjújában az Epic egyik legismertebb arca most még tovább merészkedett a vádaskodásban, a véleménye szerint ugyanis a Microsoft az elkövetkező pár év során indirekt módon megpróbálhatja szabotálni a Steam és az eddig kiadott játékok működését a Windowson, ezzel párhuzamosan pedig a Windows Áruház felé terelheti a játékfejlesztőket és a fogyasztókat. Állítása szerint ezt a régi Win32-es alkalmazások nehezebben használhatóvá tételével próbálhatja elérni a vállalat. Hasonló taktikával állítólag már többször is élt a Microsoft, sajnos Sweeney nem hozott fel konkrét példákat.
Akcióban az Unreal Engine 4
Tim Sweeney aggodalmai eltúlzottnak tűnnek, hiszen a fejlesztők maguk dönthetik el, hogy maradnak-e a Win32 API-s alkalmazások írásánál, vagy átváltanak-e az UWP-re. A Win32-es alkalmazásaikat ráadásul már képesek terjeszteni a Windows Áruházon keresztül is, ha ez fontos lenne számukra. A Microsoft egyszerűen nincs olyan helyzetben, hogy bármit is rákényszeríthessen a nem általa finanszírozott fejlesztőkre és kiadókra. Ezen túlmenően a Windowst pont az óriási elérhető szoftverválasztéka miatt nem tudják csak úgy faképnél hagyni a fogyasztók (különösen a PC-s játékosok), az alkalmazásokkal való visszafelé kompatibilitás megtörése beláthatatlan következményekkel járhatna a Microsoft számára.
Hírünk írásáig a Microsoft nem reagált Tim Sweeney nyilatkozatára.
(Forrás: PC Gamer | Nyitókép: Official GDC)