A hazánkban látszólag kevésbé ismert SoundCloud eddig a dalaikat megosztani kívánó független zenészekre fókuszált, ám a vállalat hétfőn bejelentette a röppályájának módosítását. Elsőként az Egyesült Államokban ma elérhetővé vált a SoundCloud Go, a havi 9,99 dollárba (Apple iOS alól IAP-vel előfizetve 12,99 dollárba) kerülő prémium zenestreamelő szolgáltatás a Spotify, Deezer és Apple Music közvetlen riválisa.
A SoundCloud ezzel a jelenleg ismert formájában nem szűnik meg: a korábbiakkal azonos módon lesz használható mind a zenészek, mind pedig a közönségük számára, csak épp a prémium előfizetéssel néhány millióval több dal lesz a kínálatában. Az ingyenes felhasználók 30 másodperces verziókat hallgathatnak az előfizetéses dalokból, a szolgáltatás 30 nap ingyenes próbaidőt kínál az érdeklődők számára.
A cég szerint a SoundCloud Go előfizetői olyan 125 millió dalt érhetnek el, de ebből nagyjából 110 milliót az ingyenes felhasználók is hallgathatnak, így valójában a riválisokhoz képest kevesebb a prémium tartalom. Az eddigi hírek alapján egyelőre rengeteg népszerű előadó hiányzik a a Go kínálatából, továbbá a SoundCloud mobilos klienseire is ráférne egy alapos áttervezés, hogy könnyen elérhetőek legyenek a tartalmak. A SoundCloud Go természetesen lehetőséget nyújt az offline zenehallgatásra.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor kezdődhet meg a SoundCloud Go nemzetközi terjeszkedése.
(Forrás: The Verge, Thomas Bonte)