A szabad elérhetőség azonban csak a motorra vonatkozik, a játék tartalmi része - pályák, modellek, textúrák, hangok - továbbra sem nyilvánosak.
Az id összes korábbi játékának forrását nyilvánosságra hozta, amelyeket felhasználva a fejlesztői közösségek igen látványos módosításokat alkottak. Az eredeti Quake forráskódját például egy fiatalember szabadidejében olyan effektekkel egészítette ki, amelyek csak a Doom III-ban voltak megtalálhatók, például a tárgyakra vetődő valós idejű árnyékkal, a különböző különálló fényforrások kezelésével, vagy az élethű víz-, tükör- és üvegábrázolással.
John Carmack, az id vezető programozója a Quake III forrásának kiadása kapcsán elmondta, szerinte hamarosan már a mobiltelefonok is elegendően erősek lesznek a Quake III motoros játékok futtatásához. Az id Software várakozásai szerint a Q3A motorja köré teljesen új ökoszisztéma szerveződik majd, hasonlóan, ahogy a Half-Life "kitermelte" a ma már önálló életet élő Counter-Strike mozgalmat.
Az 1999 decemberében kiadott "Q3A" motorját az id Software több más szoftvergyártónak is licencelte, ennek köszönhetően számos sikeres játékot mozgatott, köztük olyan nagy neveket, mint Jedi Knight II, a Call of Duty, a Soldier of Fortune II vagy a Medal of Honor: Allied Assault. Eddig a Quake III Arena motorjáért súlyos pénzeket kellett fizetni, mostantól azonban gyakorlatilag bárki készíthet olyan játékot, amely a Quake III Arena motorján alapul.