Minden internetező úgy gondolja, hogy tökéletesen tisztában azzal, mi a valódi tartalom és mi a reklám. A brit telekommunikációt szabályozó hivatal, az Ofcom megbízására készített felmérés azonban egészen más képet mutat. A digitális bennszülötteknek is nevezett mai tinédzserek jelentős része ugyanis képtelen volt megkülönböztetni a Google kereső szponzorált linkjeit a valódi találatoktól.
A tesztek során a résztvevőknek keresési eredményekről készített screenshotokat mutattak, ezek alapján kellett eldönteniük, hogy a legfelső linkek reklámok, a legrelevánsabb, vagy éppen a legnépszerűbb találatok. A 12-15 éves korosztály mindössze 31 százalékának sikerült ez, annak ellenére, hogy ott szerepelt mellettük az "Ad" címke. Kicsit lejjebb, a 8-11 évesek között még rosszabb a helyzet, csak 16 százalékuk tudta pontosan, hogy szponzorált linkeket lát.
Miközben az Ofcom álláspontja szerint az internet nagyon hasznos a fiataloknak, hiszen rengeteget tanulhatnak és más nézőpontokat is megismerhetnek, nagyon úgy tűnik, nincsenek pontosan tisztában a működésével. Minden ötödik gyerek egyúttal megbízik a találatokban és a keresőmotorok által kiadott weboldalakon szereplő információkat feltétel nélkül elfogadja igaznak. Képünkön a napokban megjelent, Sponsored Content című South Park epizód egyik jelenete látható, ami szintén hasonló témát boncolgat.