A Netflix váratlanul jó harmadik negyedéves eredményekről számolt be hétfőn a részvényeseinek. A videostreamelő szolgáltatás a nemzetközi piacon 3,2 millió, míg az USA-ban 370 ezer új előfizetőt szerzett, mindkét szám masszívan meghaladta a várakozásokat. Jókor jött a nagy fellendülés, ugyanis a befektetők erősen zúgolódtak amiatt, hogy a Netflix jövőre 6 milliárd dollárt szeretne a saját tartalmak gyártására költeni.
Az átlagos fogyasztók számára a fenti számoknál érdekesebb, hogy a VPN-szolgáltatásokkal már hónapok óta komoly háborút vívó Netflix mit gondol a jelszómegosztás problémájáról; az előfizetők köztudottan hajlamosak odaadni a családtagjaiknak és barátaiknak a jelszavaikat, így azok "ingyen" nézhetik a szolgáltatásban elérhető tartalmakat. A befektetői kérdésre Reed Hastings megnyugtató választ adott, a videostreamelő társalapítója és ügyvezető igazgatója szerint a belátható jövőben semmiféle módon nem próbálják majd megakadályozni ezt a magatartást.
Hastings szerint a jelszavak megosztásának "legitim" formái is vannak, és a Netflix nem tudja megállapítani, hogy az ügyfélnél éppen mi történik, milyen körülmények között használja valaki más az előfizető fiókját. Anyagilag enélkül is jól teljesít a szolgáltatás, így különösebben nem foglalkoztatja a probléma. Érdemes megemlíteni, hogy a legolcsóbb 7,99 eurós csomag egy, a 9,99 eurós csomag kettő, míg a 11,99 eurós csomag négy szimultán streamelést tesz lehetővé a felhasználó fiókokról, azaz már most sem lehet durván visszaélni a jelszómegosztással.