A számítógépek eladásai évek óta csökkennek, az előrejelzések szerint ez a trend belátható időn belül nem fog változni. A problémát megelégelve a Microsoft, Intel, Dell, HP és Lenovo most összefogtak a PC-k vásárlásának általános népszerűsítése érdekében. A "PC Does What?" névre keresztül reklámkampány az Egyesült Államok és Kína fogyasztóit célozza, a hirdetések a legtöbb fontos médiaformátumot (TV, internet, nyomtatott sajtó) lefedik.
Az állítólag olyan 70 millió dolláros büdzséből lebonyolításra kerülő reklámkampány kuriózumnak mondható a számítástechnikai iparban, hiszen olyan még nem fordult elő, hogy egymással akár közvetlenül rivalizáló gyártók kényszerűségből együtt hirdessenek. Kétség sem férhet ahhoz, hogy elkeseredett lépésről van szó.
"Ritkán lesznek sikeresek az olyan kampányok, amelyekben számos kompetitív piaci szereplő együtt próbál fellépni egy közös ügy érdekében" - kommentálta a próbálkozást az MCD Partners reklámügynökség a Digiday cikkében. Ted Florea, a PNYC reklámügynökség munkatársa rögtön a kampány címénél kezdte a kötözködést: "a piaci szereplők irrelevanciájának ékes bizonyítéka, mikor már azt próbálják együttesen elmagyarázni a fogyasztóknak, hogy egyáltalán mire használható egy PC".
A kampány dedikált webhelyet is kapott, amelyen elvileg 2015. október 19-től fognak érdemi információk megjelenni. Két érdekesség: a linkelt webhelyről az elmúlt napokban csendben eltűnt a Windows logó, továbbá a reklámvideókat a Youtube-csatornáján közzétett Intel az eredeti öt publikus videóból az egyiket mára priváttá minősítette.
Ti mit gondoltok a fenti reklámokról, kedvet kaptatok egy új PC vásárlására?
(Forrás: Ars Technica)