Időnként bárkinek meggyűlhet a baja a hiteles és hiteltelen információk megkülönböztetésével, a Stanford Egyetem új kutatásának eredményei alapján a középiskolások és a főiskolások különösen rosszul teljesítenek ezen a téren. A kutatás célja annak megismerése volt, hogy a fiatalok milyen módon értékelik az interneten terjedő információk hitelességét, mi alapján szavaznak bizalmat különféle forrásoknak és információknak.
A 7804 fős mintán végzett kutatás alapján a diákok 82 százaléka nem volt képes különbséget tenni ugyanazon a webhelyen a megszokott szerkesztőségi tartalom és egy szponzorált cikk között, pedig az utóbbi esetében a szponzoráció ténye egyértelműen fel volt tüntetve. Közel 70 százalékuk feltétel nélkül megbízhatónak tartott egy olyan fizetett cikket, amelyben pénzügyi tanácsokat osztogatott számukra egy pénzintézet magas rangú vezetője.
Az egyik feladat: melyik tweetet tartod a legjobb információforrásnak a rendőrfőnök lemondásáról, és miért?
A kutatás egyik meglepő felfedezése, hogy ugyanazon hírről szóló - tulajdonképpen rivális - tweetek esetében sokan a szöveg információsűrűsége, továbbá a csatolt illusztrációs kép mérete alapján döntöttek arról, hogy melyik tweetet tartják a leginkább hitelesnek.
(Forrás: The Verge, WSJ | Nyitókép: Catholic Diocese of Saginaw)