Tovább szedi az áldozatait az alkalmazáson belüli vásárlás. A mobilos játékok által forradalmasított rendszerről az elmúlt évek botrányainak köszönhetően meglehetősen sok szülő értesült, ám az már kisebb valószínűséggel jutott a tudomásukra, hogy egyes számítógépes és konzolos játékokba is bekerült a monetizálási módszer.
Ezen játékok tipikusan a fent említett freemium üzleti modellre épülnek, azonban teljes árú játékszoftverekben is feltűntek az in-app vásárlások. Egy mostani eset szolgáljon tanulságul a szülők számára: egy 17 éves kanadai fiú még december során 7626 amerikai dollárt (olyan 2,2 millió forintot) vert el az Xbox One játékkonzolján játszott FIFA-ban. A fizetésekhez használt hitelkártyát vészhelyzet esetére adták neki a szülei. A fiú maga társította a konzolon használt felhasználói fiókhoz a bankkártyát, viszont tagadja, hogy tudott volna a hitelkártya terheléséről.
Ezt egy értelmes 17 éves esetében meglehetősen nehéz elhinni, így sem a szülők pénzintézete, sem pedig a Microsoft nem kívánja visszatéríteni az óriási összeget. A redmondi szoftvercég csak annyit tett hozzá az ügyhöz, hogy az Xbox One pont az ilyen típusú problémák megelőzése érdekében rendelkezik szülői felügyelettel, az Apple és Google mobilos boltjaihoz hasonlóan megtalálhatóak benne a tranzakciók letiltására használható eszközök. Egyelőre úgy tűnik, hogy a szülőknek muszáj lesz kifizetniük az óriási hitelt.
(Forrás és nyitókép: WinBeta, CBC Canada)