Egy startup szerint sokan inkább néznének reklámokat, mintsem pénzért vásároljanak buszjegyet. Az elgondolás alapján elindult a WelectGo app.
Az egyszerű alapötlet nyomán aki ingyen buszjegyet szeretne Düsseldorfban, annak meg kell néznie négy darab 20 másodperces hirdetést. Ezután övé egy általában 2,6 euróért megvásárolható jegy.
Az app indulásakor 1000 felhasználót remélt a startup az év végére - azonban a szolgáltatást már most 20 000 ember használja.
A nem várt népszerűség miatt gondban vannak a fejlesztők, ugyanis nincs elegendő reklámpartner, és így korlátozni kellett az ingyen jegyek számát.
A hirdetők megadhatják, hogy mennyi alkalommal jelenjenek meg a reklámjaik egy konkrét embernél. Emiatt adott esetben a felhasználó kifuthat az elérhető reklámokból - a nagy kereslet miatt új partnereket kell szerezzen a fejlesztőcég.
Mindezek fényében könnyen lehet, hogy a szolgáltatás rövidesen más városokban és több járművön is működik majd.