Az elhivatott modderek egy részének fő hobbija, hogy megpróbálják mindenen futtathatóvá tenni az id Software kultklasszikus játékait. Ezt általában emulációra épülő megoldásokkal érik el, bár hallottunk már olyanról, hogy a siker érdekében többé-kevésbé magát a játékmotort is hajlandóak voltak a nulláról újraírni.
A svéd Anders Granlund a legritkább megoldással állt elő, hogy képes legyen futtatni az 1998-ban piacra kerül Nintendo GameBoy Color kézikonzolon a Wolfenstein 3D-t: tervezett egy ARM Cortex-M0 processzorral és NXP-féle GPU-val kiegészített különleges cartridge-et, majd nekiállt újraírni a komplett játékot. A lenti videó feltöltésének idején az első epizód 10 pályája volt játszható, háromféle ellenségtípussal.
Granlund különleges játékkártyája bármely GameBoy Color masinában használható, semmiféle extra hardveres módosítást sem igényel, a megszokott játékkártyákhoz hasonlóan a működéséhez szükséges tápellátást is a kézikonzoltól kapja.
(Forrás: Engadget)