Hirdetés

Így adjuk el online a hardvereinket!



|

Megfelelő árazással és korrektséggel szinte bármin pillanatok alatt túladhatunk.

Hirdetés

A megunt vagyontárgyakkal való kereskedés az idők kezdete óta űzött sportág. Manapság az internetnek köszönhetően potenciális vásárlók ezreit érhetjük el az online piactereken, minden eddiginél könnyebbé vált megszabadulni a régi holmijainktól. Nézzük, hogyan miként adhatjuk el egy szempillantás alatt a régi hardvereinket!
 

Hirdetés


Árazás

Az eladandó termék árának meghatározásakor első blikkre az jut eszünkbe, hogy annak idején mi mennyiért vettük. Ezt a logikát azonnal felejtsük el: pár éve mi egy technikailag korszerűbb, vadonatúj és garanciális terméket vásároltunk. Az eredeti vételi ár teljességgel lényegtelen: azért voltunk hajlandóak X összeget kiadni a hardverért, mert úgy gondoltuk, hogy megéri azt a pénzt. Most fordult a kocka, azaz mi vagyunk az eladók, így nekünk kell megfelelő árcédulát tenni az eszközre, hogy a vevő szerint megérje megvenni a portékánkat.


Első lépésben mérjük fel, hogy az adott terméket – vagy a hasonló tudású hardvereket – mennyiért próbálják meg mások értékesíteni az apróhirdetési portálokon. Vegyük figyelembe a kínált termékek állapotát, a tartozékaikat, plusz az esetleges gyári garanciát se felejtsük ki a képletből. Viszont ne becsüljük túl a jótállás forintosítható értékét: ez inkább arra jó, hogy a potenciális vásárlóknak több bizalmuk legyen a termékben. Ha nincs már gyári jótállás, akkor a saját szakállunkra is vállalhatunk egy kis garanciát, ez mindig jó benyomást kelt.
 


Második lépésben (különösen a processzorok és videokártyák esetén) próbáljuk meg összemérni az általunk eladandó, továbbá a boltokban teljesen újonnan kapható eszközök teljesítményét és árát. Könnyen elképzelhető, hogy a vásárló bizalmi okból inkább egy hasonló teljesítményű új hardver megvásárlása mellett dönt, még ha azért egy picivel mélyebben is kell a zsebébe nyúlnia. Az árazáskor mindig próbáljunk meg a vásárló bőrébe bújni, az ő szemszögéből felmérni a lehetőségeket. Vajon miért szeretne egy efféle terméket vásárolni, mit tennénk az ő helyében?


Végül ne felejtsük el, hogy ha futárral vagy postával is hajlandóak vagyunk elküldeni a terméket, akkor a kiszállítás pénzbe fog kerülni. Ezt ne az alapárba számoljuk be, inkább a szöveges leírásban tüntessük fel, mivel csak esetleges extra költségről van szó.


Tálalás

Ha több másik eladóval „csatázunk” a vásárlók kegyeiért, akkor a fentebb ismertetett szempontok alapján kiválóan belőtt árcédula csak a siker alapfeltétele. A használt cikkek eladásakor az erős bizalmi faktor miatt vigyázzunk arra, hogy jó benyomást keltsünk az érdeklődőkben.


Emberek lévén vizuálisak vagyunk, így kezdjük a fotókkal. Az összes apróhirdetéses portálra fel tudunk tölteni fotókat az eladandó áruról, lehetőség szerint minél több hasznos fotót osszunk meg. Vigyázzunk arra, hogy a termék ne lógjon ki a fotókról, a megfelelő megvilágításnak köszönhetően jól szemügyre vehessék az érdeklődők. Nem kell profi fotókat készítenünk, de feltétlenül a konkrét eladandó árucikk legyen a képen: ne mások által készített, vagy a gyártó által közzétett sajtófotókat használjunk. Ha adunk kiegészítőket és egyebeket az árucikk mellé, akkor azokat is fotózzuk le.
 


A jó szöveges leírás szintén kritikus. Írjuk le a hardver pontos típusát, adjunk számot a specifikációiról, lehetőség szerint linkeljük be a hivatalos termékoldalát. Jellemezzük a termék állapotát, továbbá adjunk számot az eszköztől való megválás okáról. Ami nagyon fontos, hogy legyünk igényesek a külalak tekintetében. Használjunk szép magyar mondatokat: nagy betű az elején, vessző a tagmondatok közt, pont a végén. Nem kell mindent nagy betűvel írni, nem kell mindenhova felkiáltójeleket tenni, ügyeljünk a helyesírásra.


Az apróhirdetéses oldalakon rengeteg botrányos kinézetű és magyarságú hirdetés található, a külalakra fittyet hányó eladóktól senki sem szeret vásárolni. Ha két azonos árú és tudású termék közül kell választania a vásárlónak, akkor az eladók teljesen szubjektív megítélésén állhat vagy bukhat az üzlet.


Ti adtatok már el valamit apróhirdetéses portálon?


(Nyitókép: Hikosaemon)

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.