A Custora E-Commerce Plus legutóbbi elemzése a mobilos vásárlást vizsgálta. Ehhez összesen 70 millió fogyasztó szokásait, 10 milliárd dollár értékű tranzakciót és 100 kereskedőt vettek alapul. A statisztikák alapján a mobilos vásárlás egyre elterjedtebb, és gyakorlatilag leváltja a PC-ről való online vásárlást, ami nem is olyan régen, 4 évvel ezelőtt még teljesen elképzelhetetlen volt.
2010-ben az online vásárlásoknál a böngészés 96,6 százalékát PC-ről intéztük, mára azonban a mobilok 3,4 százalékos részesedése 24,5-re nőtt, kiegészítve a tabletek 12,4 százalékával. A szakértők éves szinten meglehetősen nagy növekedést jósolnak az ágazatnak. Míg a mobilos vásárlások 2010-ben csak 2,2 milliárd dollárt jelentettek pénzben, addig az idei évben ez elérheti akár az 50 milliárdot is. Minderre bizonyíték, hogy a sokszor gyenge első negyedévben már 12,2 milliárdos forgalmat mértek.
Érdekes módon a rendeléskor valamiért kevésbé szeretjük a telefonokat. Bár az oldalletöltések 37 százaléka mobilokeszközökhöz kötődik, sokan végül PC-n adják le a rendelést, így a mobilos megrendelés valódi arányát 23 százalékra teszik. A tabletek összesítésben több árbevételt hoznak, mint a telefonok. Egy táblagépen átlagosan 3 perc 16 másodpercig vásárolunk egy oldalon, PC-n ugyanez 3 perc 39 másodperc, míg mobiltelefonon csak 2 perc 13 másodperc.
Bár az Android és a Samsung szépen terjeszkednek, a mobilvásárlási piac továbbra is nagyobb részt az Apple-nek köszönheti a növekedést. Ugyan az iPhone-ok a mobilok között komoly visszaesést könyveltek el az online vásárlásban az elmúlt bő 2 év során, még így is 53,6 százalékban vásárolunk iOS-ről, ha ezt mobil eszközről tesszük. A Samsung készülékeiről a vásárlások 30,5 százalékát intézzük, a többibe pedig beletartozik a Google, az Amazon és a Microsoft, a Windows Phone-nal egyaránt.
Az Apple igazi fölénye a piacon akkor mutatkozik meg, ha a táblagépeket is megnézzük közelebbről. A tabletek bár több elemző szerint is komoly fenyegetést érezhetnek a phabletek felől, egyelőre kétségtelen, hogy a táblagépet használók száma folyamatosan emelkedik, és az ilyen gépek nyomkodásával eltöltött idő mennyisége is.
Ha a tabletes vásárlásokat vizsgáljuk, akkor a statisztikák szerint a Samsung tábláiról ezek mindössze 12 százalékát intézzük. 4 százalékért felel az Amazon Kindle Fire, ami a jövőre nézve jelzésértékű lehet. A Google hiába kap óriási figyelmet a médiában a táblagépeivel, ezekről a vásárlások csupán 1 százalékát intézzük, és az összes többi - köztük a Surface - csak kevesebb mint 3 százalékért felel. A kategória igazi győztese az Apple, az iOS és az iPadek, amelyek a táblagépekre vonatkoztatva a mobilos kereskedelem 78 százalékához nyújtanak alapot. Értelemszerűen a mobil rendszereket nézve a maradék 22 százalék az Androidnak jut, a többi platform 1 százalék alatt marad.