Ha az elmúlt egy-két évben nem is, de korábban rengeteget lehetett hallani a PC-s játékpiac haláláról, a konzolos verziókhoz mérten gyenge eladások még a játékok számítógépes változatainak minőségén is gyakran megérződtek. A SuperData piackutató vállalat szerint tavaly a digitális játékok piaca 8 százalékos bővüléssel 61 milliárd dolláros üzletté vált, platform tekintetében pedig a PC volt legnagyobb bevételi forrás.
A vállalat beszámolója alapján számítógépes játékosok 32 milliárd dollárt fizettek a játékokért vagy játékokban, a konzolosok 25,1 milliárd dollárt hoztak a kiadók konyhájára, míg a mobilos piac 25 milliárd dollárral járult hozzá a végeredményhez.
Érdemes megemlíteni, hogy ettől független a PC esetében a free-to-play és böngészős játékok hozták a bevétel 75 százalékát, ilyen sorrendben 50+25 százalékos arányban. A legnagyobb bevételt elérő konzolos játékok listáján kizárólag teljes árú címek találhatóak, míg a számítógépes TOP10-ben csupán 3 játékért kell előre pénzt kiadni.
(Forrás: Ars Technika)