Az NVIDIA 3D-s megjelenítése elég jól működik, azonban drága felszerelések kellenek hozzá: egyrészt szükség van egy olyan monitorra, amely 120 Hz-es képfrissítésre képes, másrészt kell a shutteres szemüveg, s ezek egyike sem két fillér. Az NVIDIA legújabb próbálkozása tulajdonképpen nem új dolog, a tervezett fapados verzióban a korábban használt piros-kék szemüveg segítségével kapunk 3D-s képet.
A tesztverziót a Computex 2009 kiállításon ki is lehet próbálni, igaz, nem az NVIDIA standján, mert bár a videokártya-gyártó saját helyet is bérelt, ott tulajdonképpen semmi nem volt. A Sparkle-hez lettem tehát átirányítva, de végül is nem baj, mert egy ionos gépet és egy USB-s VGA adaptert is megnéztem legalább - később erről is lesz post.
Szóval, kipróbáltam a fapados 3D-t, de bárcsak ne tettem volna. Igazából persze nem voltak nagyok az elvárások, de a régi-új szemüveggel kapott 3D-s kép finoman szólva is elmarad minőségben a „valódi” 3D-s megjelenítéstől, amely nemcsak abban mutatkozik meg, hogy sokkal kevesebb színt látunk és a bal szemre kisebb fényerő jut, hanem a térhatás is sokkal gyengébb, és még szellemkép is van.
Ráadásul ez a tapasztalat a tesztábrával is, ami minden bizonnyal a "minőségre" lett kihegyezve. A fapados 3D az NVIDIA tervei szerint csak beetetés lesz, hogy a felhasználók majd vegyék a valódi szemüveget. Ez a 3D-s mód egyébként egy illesztőprogram-frissítés után lesz majd elérhető, de igazából nem érdemes rá várni. Már csak azért sem, mert a jelek szerint egy idegesítő feliratot is kapunk majd 3D-s módban, amely a valódi szemüveget promotálja...