Pár héttel ezelőtt nagy gondban lettünk volna, ha egy nagyobb globális 4K-s tartalomszolgáltatót kellett volna megneveznünk, ám a CES e téren is változást hozott. Bár sejthető volt, hogy nem csak a tévégyártók halmoznak majd el minket a tűéles képet kínáló (bár ezt a kijelentést érdemes négyévente felülvizsgálni) készülékeikkel, hanem a film terjesztők is felzárkóznak majd hozzájuk, mivel mit sem ér az Ultra HD, ha nincs hozzá megfelelő tartalom. A felskálázással pedig csak ideig-óráig lehet visszaélni a jelenleg még drága tévék első vásárlóinak türelmével.
Az ügyben elsőként a Netflix szólalt meg, amely idén már 4K-ban is fog streamelni (elsőként a saját gyártású House of Cards sorozatát), majd felzárkózott hozzá a Technicolor, és az Egyesült Államokban neves, nálunk alig ismert Comcast és DirecTV is.
A Samsung keynote előadásával egy időben azonban egy igazi nagyágyú, az Amazon is belépett e neves társaságba, amely számos filmstúdióval megegyezve (példádul Warner Bros, Lionsgate, 20th Century Fox és Discovery) szintén 4K-s filmeket szolgáltat majd a támogatott készülékekre, valamint az Egyesült Államokon belül. Habár jelenleg úgy tűnhet, hogy a tengerentúl túlságosan messze van, 2-3 éven belül hozzánk is begyűrűzhet a 4K Kánaán. Sőt, lehet hogy nem is kell várnunk addig, mivel a YouTube is hasonló bejelentésre készül Vegasban, márpedig a Google szolgáltatását idehaza is fogni lehet, az más kérdés, hogy milyen tartalom érhető el a videomegosztón keresztül.