A jelek szerint megtörtént az első olyan eset, amikor a Google robotautója okozott balesetet. Kisebb ütközésekbe már többször keveredtek a robotautók, de eddig mindig az emberi fél volt a vétkes.
Az apró balesetre február 14-én került sor, amikor egy sofőr nélküli Lexus RX450h közlekedett.
A robotautó egy kereszteződésből jobbra kanyarodott, majd a szélső sávba húzódott. Ott néhány kihelyezett homokzsák miatt meg kellett állnia. Megvárta, míg elhaladnak az eggyel mellette lévő sávban az autók, majd megpróbálta kikerülni a homokzsákokat, és visszatérni a külső sávba.
A probléma az volt, hogy hátulról érkezett egy busz. A robotautó szoftvere és a járműben ülő sofőr egyaránt úgy ítélték meg, hogy a busz megáll vagy lelassít, és bőven van ideje és helye a Lexusnak végrehajtani a kis kerülőt.
A robotautó 3 kilométer per órás sebességgel kerülte meg a zsákokat, a busz hátulról 24 kilométer per órás tempóval érkezett. A busz nem lassított és nem állt meg, a Lexus pedig az oldalába ütközött.
A Google részben vállalta a felelősséget, mert ha az autó nem mozdul, nem történik meg az ütközés - bár fontos hangsúlyozni, hogy a tesztpilóta is ugyanúgy ítélte meg a helyzetet, ahogy az autó. Sérülés nem történt.
Miközben folyik a vizsgálat a felelősség ügyében, addig a Google a saját szimulátorában ezernyi tesztet végzett az esetről, és finomította a szoftvert. A robotautói immáron sokkal jobban figyelnek a buszokra és a nagy járművekre, amelyek általában kevésbé előzékenyek a forgalom résztvevőivel.