Sok autógyártó vetné bele magát a robotautók világába, de sok tech cég is. A jelek szerint a legjobb esélye annak lesz, aki összeáll valakivel. De vajon ki tud először működő robottaxi szolgáltatást letenni az asztalra? A Tesla és az Uber? A Ford és a Google? Vagy a General Motors és a Lyft.
A GM elnöke, Dan Ammann szerint a sofőr nélküli autók elsőként nem a fogyasztókhoz érkeznek majd meg, hanem a közösségi közlekedésbe.
A GM nemrég összeállt a Lyfttel, ami az Uber közvetlen riválisa: 500 millió dollárt fektetnek a rózsaszín bajuszról megismerhető cégbe.
Dan Ammann egyébként végigfuttatta a gondolatait is, amelyek alapján Austinban a jövőben a Lyft kezeli majd a GM autókból összeállított robottaxi-flottát.
Elméleti síkon ott tartanak, hogy a Lyft segítségével kihívott autót a saját profilunk alapján szabnák ránk, vagyis az ülésbeállításoktól kezdve a Spotify lejátszási listájáig mindent az ügyfélre igazítanának az autók.
Ammann szerint hamarabb jönnek el az utakra a robotautók így, mint fogyasztói kézbe: míg egy átlagember 95 százalékban a ház előtt tartja a járművét, a Lyft flottájában 60-70 százalékban állandóan használnák például a robot-Boltot.
A gazdasági rész persze jelenleg nagy akadály, hiszen nem csak a robotautók drágák, de az elektromos autók és az üzemanyagcellás megoldások is. A Lyft talán jó megoldás a kérdéskörre, elvégre napi 16 órában üzemeltethetné az autókat.