Már bemutatkozott, és idén ősszel érkezik a Jaguar XF következő, 2015-ös generációja. A külső sok eddigi dizájn házasságából jött létre, így többek között az XE, az eredeti XF és még az F-Type is felfedezhető, ha alaposan megnézzük az új XF külsejét.
Miben új?
Gyakorlatilag mindenben: a kifutó XF-hez képest az alapoktól, a Jaguar legújabb, moduláris, alumínium architektúrájára építették újra a 2015-ös modellt. Mivel a váz 75 százaléka alumínium, ezért 190 kilogrammot spóroltak meg azzal a platformmal, ami egyébként közös az F-Pace-szel.
Bár az autó hossza 7 milliméterrel csökkent, a magassága pedig 3 milliméterrel, a tengelytávot mégis 51-gyel tudták növelni, ami nagyobb fej-, térd- és lábteret eredményezett.
A motorok között a sort a 2 literes dízel nyitja, 161 és 178 lóerős kiadásban. Ezekhez hatsebességes kézi vagy nyolcsebességes automata váltó jár, a többihez csak ez az utóbbi kérhető. A többi motor listáját a 3 literes, V6-os dízel és a 3 literes, V6-os benzines alkotják, 296 és 375 lóerővel.
Hátsókerekes luxus
Az új Jaguar XF még mindig hátsókerék meghajtású lesz, de persze kérhető összkerekes kiadásban is. Mindegyikhez jár majd az úgynevezett All-Surface Progress Control rendszer, amely alacsony sebességnél is képes segíteni az autó tapadását, legyen szó nedves fűről vagy bármilyen nehezítő tényezőről.
Belül sok digitális kütyü színesíti az autót, többek között egy 10,2 hüvelykes JLR érintőkijelző. Az appok futtatása mellett a kijelző megosztása is lehetséges, tehát miközben a sofőr a navigációt figyeli, az utasok jobbról tévézhetnek is. A jó hangzásról 17 gyári hangszóró gondoskodik.
A Jaguar Configurable Dynamics menü rengeteg beállítást tesz majd lehetővé a váltó, a motor, a kormányzás és a lengéscsillapítók tekintetében, de sokszor felárat is kell fizetni, például az adaptív lengéscsillapítókért.
A Jaguar XF a briteknél idén ősszel kerül a piacra, 32 300 fontos indulóáron. Eleinte négy modell lesz elérhető, az XF Prestige mellett az XF R-Sport, az XF Portfolio és az XF S. A legolcsóbb természetesen a 2 literes dízel lesz, 161 lóerős kiadásban. A 3 literes dízel vagy turbós benzines motorral kérhető XF S ára 49 950 font lesz.
Ti beállítanátok a garázsba egy ilyen Jaguart, vagy inkább valamelyik német gyártóra szavaztok?