Az autózás szerelmesei mindig kiemelt rendezvénynek tekintették a Genfi Autószalont, ahol a legújabb és legérdekesebb dolgokat lehet látni, amikből aztán vagy lesz valami, vagy nem. Vannak olyan gyártók, akik valóban csak koncepció jelleggel készítenek valamit és nem is szerepel a terveik között, hogy valaha is valósággá válna az elképzelésük. Ellenben mások azt kívánják megmutatni, hogy miként képzelik a jövőt, legyen szó akár a saját autójukról, akár az autózás egészéről. Bármi legyen is azonban a résztvevők célja, az biztos, hogy idén sem lehet panaszkodni a látnivalóra és ha már a gizmag olyan szépen összeszedte az érdekesebb darabokat, akkor úgy gondoltuk, a segítségükkel mi is mazsolázunk ezekből, de aki a teljes összeállításra kíváncsi, az látogasson el a forrásunk oldalára.
Zenvo ST1 - minden ízében erő
Erről a járműről már 2008-ban is hallhattunk és azóta készült szépen és csendben, de Genfben teljes pompájában mutogatta magát, illetve a YouTube keresőbe beütve is fogunk róla videókat találni. Ez annál is inkább ajánlott, mert a verda szerfelett komoly teljesítménnyel rendelkezik, ugyanis 1104 lóerő tombol a motorháztető alatt, amit egy 6,8 literes V8-as erőforrás állít elő.
Ezzel a szívvel a 0-100 km/h-s sprint 2,69 másodperc alatt teljesíthető, míg a végsebesség 375 km/h, ami elektromosan korlátozott, vagyis ügyes kezű mesteremberek könnyen tovább hergelhetik az autót. Érdekessége, hogy a normál utcai közlekedésre külön üzemmód van, ilyenkor viszonylag könnyen elkerülhető, hogy az első nagyobb gázadás miatt feltekeredjünk az útszéli eperfára.
Lazareth Wazuma GT - minek nevezzelek
Ennek a gépcsodának már a neve sem semmi, mellé pedig egészen különlegesen néz ki és ha nagyon akarjuk, akkor őrá tudnák illeszteni a címben jelzett szörnyszülött jelzőt, de nem lenne igazunk, mert valójában mégis egységes a kép, amit nyújt. A Wazuma GT valahol a roadsterek és a motorkerékpárok között helyezkedik el, de nehéz lenne pontosan besorolni.
Ami azonban biztos, hogy a benne ülő két ember belsőszervei egy pillanatig sincsenek igazán biztonságban, ha a négyliteres, 375 lóerős motor elkezdni vinni a 985 kilogrammos testet. Ugyanakkor a gizmag itt említi a Ferrari motoros Wazuma V8-at, ami egyértelműen még durvább, és ahogyan nekik, úgy nekünk is rákerült a bakancslistánkra.
Espera Barro Flèche Rouge - mindenütt csak élek
Az Espera Barro autója nem a lenyűgöző erejével, sokkal inkább kinézetével bűvölheti el az embert, hiszen a 30 diák által 47 nap alatt épített Vörös Nyíl kimondottan egyedi, bár nehéz lenne megmondani, hogy egyértelműen tetszik-e.
A hatsebességes váltóval szerelt autó motorja 156 lóerős, amit semmikép nem lehet lenyűgöző erejűnek nevezni, de figyelembe véve a felhasznált anyagokat, a nem túl nehéz autót így is meggyőző lendülettel tudja vinni. De ennél a verdánál úgysem ez számít, hanem a kinézet.
Magna Steyr MILA Blue
Csak azért, hogy ne csak a földtől elrugaszkodott formák, vagy az extrém izomerő jellemezze a gizmag válogatásából készült válogatásunkat, szorítottunk helyet a MILA család hetedik tagjának, mely az ultrakönnyű kategóriában indul. A gyártó szerint a MILA Blue körülbelül 300 kilóval könnyebb, mint kategóriájának többi szereplője, ami főleg az alumínium és a kompozit anyagok használatának köszönhető.
A csekély súly egyben azt is jelenti, hogy kisebb motorral is vígan szalad, valamint fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is baráti, melyek közül utóbbi az Európai Unióban egyébként is szent tehén és ennek van alárendelve még a józan ész is. De ebbe inkább ne is menjünk bele, hanem maradjunk annál, hogy a MILA Blue mindössze 49 gramm CO2-t pöfög a légtérbe 100 kilométerenként, amit a lassabb tempónál működő elektromos motor is segít.