Gyakorlatilag minden nagy gyártó azt mondja, hogy 2020-tól tele lesznek az utak robotautókkal. Van azonban egy fontos kérdés: kié a felelősség, amikor egy sofőr nélküli jármű karambolozik?
A többiekhez hasonlóan a Volvo sem amiatt aggódik, hogy a 2020-as tömeges startnak technológiai akadályai lennének. Inkább a szabályozásokkal van gond, amit nagyon lassan dolgoznak ki mindenhol. Mi van akkor, ha balesetbe kerül egy robotautó?
A Volvo azt mondja, hogy teljes felelősséget vállal minden autójáért, amely sofőr nélküli módban működik. Ez igazán nagy hír, ugyanis ezt a kérdést eddig mindenki kerülgette, és nem is akart rá válaszolni egyik gyártó sem.
A Volvo éppen ezért az autók hackelését bűnözői magatartásnak veszi, a szoftver pedig a DMCA védelme alatt áll. A szoftverek bármilyen módosítása komoly életveszélyt jelenthet az utasokra és az autósokra.
A gyártó szerint a szabályozások egységesítését is el kell érni, illetve valamilyen formában lehetővé teszik majd a biztonsági szakértőknek a szoftverek ellenőrzését.