Amikor elfogadják egy sorozatgyártásra szánt autó végső terveit, még nem lehet tudni, hogy néhány éven belül unott és elöregedett formával lesz dolgunk vagy pedig évek, akár évtizedek múlva is elismerő csettintéseket vív ki magának a konkrét modell. Természetesen vannak átmenetek és végletek is. Most mutatunk néhányat az elmúlt 50 év legemlékezetesebbjei közül.
Mazda Cosmo - 1967
A Mazda Cosmo nem csak könnyed és légies autónak számított, hanem technológiailag is egy kaput jelentett. Ez volt az első szériagyártású személygépkocsi, amelyet egy 2 tárcsás Wankel-motor hajtott, 110 lóerős teljesítménnyel.
Lola T70 - 1969
Bár valószínűleg név nélkül, de a formáját mindenki jól megjegyezte, aki valaha látta. Bár nem ez volt a maga idejében a leggyorsabb versenyautó, de igazi svájci bicskának számított, és dizájnra maradandót alkotott.
Chevrolet Corvette Stingray - 1963
A Chevrolet az 1963-as Crovette Stingray modelljével mai szemmel nézve is maradandót alkotott. A remek formát azért is tartják különlegesnek, mert egyszerre számít amerikainak és európainak.
Ferrari 330 P4 - 1967
A Ferrari 330 P4 a Lola T70 másik felének számított, de teljesen egyedi kivitelben. Az aranyszínű felnik egyszerűen nem igényelnek magyarázatot.
Ferrari Dino 206 GT - 1967
Kicsi és egyszerű volt a Ferrari Dino 206-os GT-je - összesen 152 darab készült az alumínium külsőbe burkolt műremekből.
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale - 1967
Utcai jármű lett a versenyautóból, és való igaz, hogy csak kevesen tudták magukat bepasszírozni ebbe az autóba. Mégis vettek belőle, ha másért nem, hogy nézegethessék.
Oldsmobile Toronado - 1966
Szintén igazi klasszikus ez az Oldsmobile, amit egészen 1992-ig gyártottak. A Cord bukása után ez volt az első Amerikában gyártott elsőkerekes.
Alfa Romeo Spider - 1966
Az elsőgenerációs Spider döcögősen került csak ki a piacra. Eredetileg Duetto néven debütált, és a Pininfarina jóvoltából született meg.
Matra Djet - 1965
Az első olyan középmotoros autó volt, ami sorozatgyártásba került, és utcainak számított. Független hátsó felfüggesztéssel rendelkezett, már akkor, amikor az új Ferrarik még nem. Yuri Gagarin is vezette.
Shelby Cobra 427 - 1965
Egy igazi legenda és egyben az amerikai autós kultúra jelképe.