Hirdetés

A következő autód lézerrel világít



|

A prémiumkategóriában elkezdett hódítani a lézeres LED-fényszóró.

Hirdetés

Az autóiparban egyre nagyobb szerepet tölt be a tech szektor és annak újításai, de természetesen ettől függetlenül más téren is fejlődnek az új modellek. Manapság például elkezdtek hódítani a LED-es fényszórók, amelyek felárért egyre több gyártónál elérhetőek. A prémium kategória csúcsán pedig még ezt is igyekeznek megfejelni, méghozzá a lézeres LED-fényszórókkal. 

Hirdetés

 

Az első lézeres

Járműbe szerelhető lézer fénydiódát elsőként még az OSRAM készített, ez volt a LARP. Ebben egy kék lézer dióda világít meg egy elé helyezett foszforlemezt, ami a fényt bontja, majd fehérré alakítja. A magas fényintenzitás mellett működő rendszer kiegészítő fényszóróként üzemel, amivel egy gyalogost akár 600 méterről is meg lehet világítani - pedig a teljesítményfeltével a 10 wattot sem éri el. 

 

Éjszaka és országúton aranyat ér

 

A lézeres fényszóró elsőként az Audi R8-asban jelent meg, majd annak LARP2-es moduljait a LARP3 követte a BMW i8-ban. 

 

Interaktív fények

Nem csak a közlekedési körülményekhez alkalmazkodó szuperfényes lámpák kezdenek el viszont megjelenni az új modellekben. Egyre közelednek az interaktív lámpatestek és elemek, amelyek valamilyen információs visszajelzéssel is funkcionálnak. 

 

A kanyarodás irányába folyik az indexfény

 

Az ilyen megoldások gyakorlatilag a projektorok képességeit másolják, és a járda szélére például STOP feliratú vonalat tudnak húzni a gyalogos orra elé. Természetesen innentől nem sok korlát van, így egy üdvözlőfény a teendőket és az üzeneteket is ki tudná listázni a reggeli induláskor. A technológia már nem jár gyerekcipőben, az Audi jelenleg több rendszere is engedélyeztetés alatt van - ha a hatóságok biztonságosnak ítélik a megoldásokat, azok rövid időn belül megérkezhetnek a piacra. 

 

Hátsó és belső

A hátsó lámpáknál a jövőt az OLED panelek jelentik, míg a ködzárófényt szintén lézerrel akarják feldobni az Audinál - ez természetesen ki is írná az aszfaltra a mögöttünk érkezőnek a minimális követési távolságot. Még jobb, hogy be sem kell kapcsolni, az új első lámpatestek ugyanis ködfunkcióval is rendelkeznek, amit a szélvédőre rakott szenzor aktivál. 

 

Az effajta megoldásokra már nem kell sokat várni

 

Az Audi a beltérben is hasonló újításokat vezetne be, például anyagukban világító elemekkel. Röviden olyan megoldásokat kell elképzelni, mint a zölden vagy vörösen világító biztonsági öv. 

 

Szerintetek hány év kell az effajta technológiák szélesebb körű elterjedéséhez?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.