Az idei IFA kiállításon nem csak PC-k és tabletek voltak, hanem többek között autók is. A Ford megragadta az alkalmat arra, hogy bemutasson egy egyedire szabott S-Maxot, ami a digitális korszakba mutat előre. A gyártó egy járművek közötti kommunikációs technológiával (Wi-Fi-hez hasonló) vérezte fel az S-Maxot, ami felfedezi a váratlan akadályokat, például egy beláthatatlan útszakaszon megállt autót.
A biztonság fokozása érdekében kamerákat és radarokat is kapott az autó, amelyek kifejezetten a gyalogosforgalmat figyelik. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy elütnénk valakit, azonnal fékezésbe kezd. A parkolóassisztens párhuzamos és merőleges parkolásra is képes helyettünk, sőt, még ki is tud állni, bármilyen zsúfolt mélygarázsról is legyen szó. Az autó ráadásul a pulzusunkat is figyeli, rögzíti, és ha megengedjük, az orvosunknak is elküldi az adatokat.
A Ford célja, hogy egymáshoz csatlakoztatott, sofőr nélkül használható autókat készíthessen, az autóipar és a tech szektor összeházasításával. A gyártó bár hisz az önmagukat vezető járművekben, ezek elkészítését nagyon nehéznek tartja, ezért nem dédelget illúziókat. Elvégre a legrosszabb esetben is rengeteg PC-re, GPS-re, új kameratechnológiákra és mindenféle szenzorra van szükség, amik ha léteznek is, nincs hozzájuk infrastruktúra, és így az áruk is megfizethetetlen.
Az S-Max prototípusa mindenesetre egyértelműen mutatja, merre tart a Ford, és egyben az autóipar. Európában az 5,9 GHz-es frekvenciát már le is foglalták a 802.11p-s Wi-Fi szabványnak, ami a járművek közötti (V2V) és a jármű-infrastruktúra közötti (V2I) kommunikációért felel majd.