A Porsche egyik jelenlegi legérdekesebb autója a 918 Spyder, amely egy 887 lóerős plug-in típusú hibrid. A középre helyezett, 4,6 literes V8-as motor 608 lóerős, ezt pedig két elektromos motor egészíti ki további 279 lőerővel. A 6,8 kWh-s lítium-ion akkucsomag csak elektromos hajtással 19 kilométeres hatótávot tud biztosítani. A 918 Spyder 340 kilométer per órás végsebességre képes, azonban annál érdekesebb az, ahogyan készül. Összegyűjtöttünk tíz érdekességet a szuperautó gyártásáról és gyáráról. A végső összeszerelést egyébként egy olyan helyiségben végzik, ahol korábban a 911-eket festették.
1. Összesen 110 dolgozója van az üzemnek, egy műszakos váltásban. A Porsche akár napi 4 autót is legördíthet a szalagról, összeszerelő-állomásból pedig 15 darab van.
2. Eddig mindössze két darab 918 hagyta el a gyárat úgy, hogy semmilyen festés nem került rá.
3. A Weissach-csomag egy 84 000 dolláros extra, amelynél a festésre fólia kerül. Ezek időben nem olyan tartósak, így később akár cserére is szorulhatnak. A Weissach-csomag drágább alkatrészei miatt (például kerámia kerékcsapágyak és szénszálas keresztstabilizátor hátul) hetente mindössze hét ilyen felszereltségű autót tudnak gyártani, a szűkös készletek miatt.
4. Ezúttal nem használnak a gyártósoron pneumatikus csavarkulcsokat. Ennek hála csendesebb a munkakörnyezet, és ráadásul kisebb az esélye a véletlen sérüléseknek az autó karosszériáján és festésén. A csavarozások erősségét Bluetooth-alapon követik.
5. Egy kész motor 140 kilogrammot nyom a mérlegen, nagyjából 100 kilogrammal kevesebbet, mint amennyit egy 911-es motorja. Az autó összeszerelése után sosem lehet olyan részletességében látni a motort, mint a beépítéskor.
6. Mindegyik napellenzőhöz 200 kézi öltésre van szükség, és 45 percre a befejezéshez. A napellenzők belsejében Styrofoam található. Az ülések és a kormány kivételével minden bőrözést a végső összeszereléskor végeznek el. A 918-nál ezekhez a munkálatokhoz háromszor annyi munkaórára van szükség (emberire természetesen), mint amennyire egy 911-esnél.
7. A Weissach-csomagban lévő titáncsavarok tízszer többe kerülnek az acél verzióknál, de cserébe 60 százalékkal könnyebbek. Ezekkel rögzítik a segédvázakat és a felfüggesztés egyes elemeit.
8. A szénszálas rögzítőteknőt a hajtáslánc szénszálas szerkezetéhez összesen hat csavarral rögzítik. A szerkezetbe kerül a 4,6 literes V8-as motor, a hátsó elektromos motor és a hétsebességes, automata, duplakuplungos sebességváltó.
9. Néhány elemtől eltekintve acél nem sok van a 918-ban. A kevés acél többségét az ajtókban található merevítők jelentik.
10. A motor burkolatán lévő méhsejtes mintázatban 7436 alakzat található, és csak ez többe kerül, mint egy teljes Panamera festése.
Nektek melyik Porsche a kedvencetek?