A jövő héten rendezik meg Pekingben a SyScan biztonsági konferenciát, amelynek keretében 10 000 dollárt ajánlottak fel azért, ha valaki képes betörni egy Tesla Model S elektromos autó rendszerébe. A gyártótól független akció során a szervezők arra kíváncsiak, hogy milyen támadási módok lehetségesek, amelyekkel egy távoli gépről irányíthatóvá tehető az autó, esetleg átirányítható a felhasználója malware-rel fertőzött oldalakra, amikor az autó beépített böngészőjét használja.
A szervezők azért választották a Teslát, mert a vállalat meglehetősen kiemelten kezeli a biztonság kérdését, és már sérülékenységek elleni programja is van, amivel a legkézenfekvőbb hibákat és réseket kiküszöbölték. A mostani versenyt nem a Tesla indította.
A konferencián nagy szerepet kapnak a beágyazott autós hálózatok és rendszerek, és azok a módszerek, amelyek segítségével a biztonsági rendszerek képesek lehetnek a CAN protokollon keresztüli hackeléseket megelőzni. A CAN jelenleg az iparág legnépszerűbb protokollja, amely a motorvezérlő egységgel is össze van kötve, ezért fokozottan nagy veszélyt okozhat, ha egy támadó elkezd babrálni az autó egyes funkcióival.