A Google-tulajdonú YouTube tárgyalásokba kezdett a Universallal arról, hogy az MTV digitális utódja legyen. A felek hivatalosan nem erősítettek meg egyelőre semmit, azonban a szakértők úgy vélik, nagy üzlet van születőben, amiből mindenki óriásit akar szakítani.
A tervek szerint egy prémium online zenés oldalt indítana a YouTube - ez valóban csábító célpont lehet a kiadó számára. A comScore Video Metrix felmérései szerint csak az amerikai internetezők 14,8 milliárd videót tekintettek meg januárban a portálon, amelynek egyéni látogatottsága januárban meghaladta a rekordnak számító 100 milliót.
Híresztelések szerint a Universal már tavaly megkereste a videomegosztót az ötlettel, mely szerint az új oldal minden nagyobb zenei kiadótól tartalmazna videókat.
A YouTube azért is kaphatná meg ezt az új szerepet, mert az MTV eltávolodott eredeti formájától - már nem csupán zenés videókat mutatnak, sőt, leginkább valóságshow-kra és egyéb műsorokra építenek. Ez egy lyukat hagy maga után, amit most foltoznának, persze az ötletben minden a pénzről szól.
Az olyan nagy kiadók, mint a Universal, Warner Bros. vagy a Sony, úgy érzik, hibát követtek el, amikor az MTV-től nem követeltek fizetséget a videóik sugárzásáért. Így a videók inkább csak promóciós célokra voltak jók, hiszen tudatták a nézőkkel, hogy létezik az adott együttes, és annak van lemeze.
Az MTV modellje sokáig jól működött, azonban mivel óriási sikert ért el, a lemezkiadók pénzt követelnek. Ehhez egy olyan struktúrát kell kialakítani, ami mindkét fél számára előnyös, tehát rengeteg pénzt hoz. Ezért is szeretnének most egy új kategóriába sorolható weboldalt létrehozni, ahol elérhetőek lennének a zenés videók.
A YouTube ezt nagyon intenzív reklámozással szeretné megoldani. A Google már korábban is próbálkozott, többféle módszerrel is a reklámok beépítésére, azonban nem járt sikerrel. Elemzők szerint azonban a nagy kiadók lemezeire óriási igény van, ez pedig a kulcs lehet a témában - ha a Google sikerrel jár, óriási nyereséget kovácsolhat a YouTube-ból.
Az új oldal szintén megoldaná a kiadók azon problémáit, hogy a videomegosztón megszámlálhatatlan mennyiségben találhatóak meg az engedély nélkül feltöltött zenék, videók.
Természetesen mindkét oldal győztesen szeretne kijönni az üzletből: a YouTube semmiképpen sem lehetne veszteséges, a lemezkiadók viszont nem akarnak még egy MTV-t csinálni, kivéve, ha megfizetik őket. A megoldás a pénz megszerzése és felosztása lehet, ehhez viszont valóban sok reklám kell.
A kérdés tehát már csak az, hogy egy eddig soha nem látott mértű reklámarmada létrehozhatja-e az új, digitális MTV-t?