Az Oculus alapítója, Palmer Luckey úgy gondolja, hogy a VR headsetek idővel eljutnak az iskolákba, és ezek segítségével okosodnak majd a gyerekek.
Szerinte az osztálytermek a mai formájukban többé nem működnek, és a gyerekeknek immáron nem elég, ha könyvet olvasnak, mert nem ezekből tanulnak a legtöbbet.
Azt mondja, hogy a nagy érték a valós tapasztalásokban van, amikor valamit tényleg ki is próbálnak, megnéznek. Sajnos erre élőben a legtöbb embernek soha nem is lesz lehetősége.
A virtuális valóság ellenben lehetővé teszi, hogy történelmi helyszíneket vagy éppen múzeumokat látogassanak meg a diákok. A Google egyébként ezt a kampányt már elkezdte az iskolákban, a Cardboard és a Google Street View segítségével.
Luckey szerint egy virtuális városnézés soha nem lesz olyan, mint élőben odautazni, de legalább valami hasonló élményt kaphatnak az emberek. Ez azért is fontos, mert 9-10 milliárd ember amúgy sem tudna elutazni mondjuk Párizsba.
Ezek a kijelentések egybevágnak a Facebook technológiai igazgatójának mondataival. Mike Schroepfer az Oculustól idővel olyan képességeket vár, amelyek egy teleport tudását idézik: mintha tényleg ott lennénk valahol (akkor inkább holofedélzet...?).