Néhány héttel ezelőtt megkezdődött az Oculus Rift fogyasztói változatának kereskedelmi forgalmazása, azonban nagyon gyorsan kiderült, hogy jelentős nehézségek adódtak a termék gyártásával. Ezt már a korai előrendelők is megtapasztalták, jelentősnek tűnő táboruk panaszkodott a napokkal-hetekkel eltolt szállítási idők miatt. A Riftet most megrendelők várhatóan csak augusztusban fogják megkapni a VR-headseteiket.
Az Oculus érdemben nem kommentálta a problémát, eddig csak bocsánatkéréssel, ingyenes szállítással próbálta kezelni a helyzetet. A változóan hiteles informátorokkal rendelkező DigiTimes értesülései szerint a katasztrófáért a Rift egyedi lencséi a felelősek, ugyanis a vártnál nehezebbnek bizonyult a tömeggyártásuk, nagyon magas a selejtarány.
Az informátorok szerint nem egyszerű a probléma megoldása: vagy át kell tervezni a lencséket, vagy növelni kell a gyártókapacitást, sajnos semelyik sem oldható meg pár hét leforgása alatt. A tömeggyártás üzemzavarának tényleges megoldását persze a kettő kombinációja jelentené. Jó eséllyel jelenleg az Oculus illetékesei számára sem világos, hogy mikorra tudnak majd úrrá lenni a helyzeten.
(Forrás: KitGuru | Nyitókép: Heinrich-Böll-Stiftung)