A tavalyi E3 játékkiállításon a Bethesda bejelentette, hogy megkísérli elkészíteni az óriási kritikai és anyagi sikert aratott Fallout 4 virtuális valóságban játszható verzióját. Az elmúlt bő fél évben szinte semmilyen információ sem érkezett a kezdeményezésről, azonban a Glixel megkeresésére a játék producere most elárulta, hogy nincs ok az aggodalomra.
Todd Howard szerint a projekt remekül halad, mostanra az elejétől a végéig a komplett játék végigjátszható VR-headsetekkel. Állítása alapján még rengeteg a munka, azonban a felhasználói felületek remekül működnek, továbbá a harcrendszer is funkcionális. Utóbbi kapcsán megemlítette, hogy a játék opcionálisan használható V.A.T.S. célzórendszere nagy segítséget jelentett a probléma megoldásában. A V.A.T.S.-ot behozva a megszokott célzás és lövöldözés helyett a játékosok egy taktikai képernyőre hasonlító felületen kijelölhetik az ellenfelek eltalálni kívánt testrészeit, majd a jóváhagyás után magától támad a karakterük.
A Bethesda munkatársa szerint a legnagyobb kihívást a helyváltoztatás jelenti. Ez jelenleg minden VR-os játékban probléma, azonban a Fallout 4 abszolút gigantikus bejárható területet kínál, így a szokásosnál szó szerint nagyobb méretű a gond. A Fallout 4 VR egyelőre teleportálós rendszert használ, azonban a fejlesztők még nem mondtak le az alternatív megoldások bevetéséről sem.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor és milyen platformokra válik majd elérhetővé a VR-headsetes játékra optimalizált Fallout 4.
(Forrás: WCCFTech)