A virtuális valóság évtizedek óta érdekli a kutatókat, a technológiával foglalkozó cégeket. A rengeteg megbukott próbálkozás után mára elértünk odáig, hogy a hangok szimulációja után többek közt az Oculus Rift és Sony Project Morpheus headsetekkel a meggyőző térlátást is sikerült megoldani. A kérdéses termékek, továbbá a hozzájuk tartozó egyedi vezérlőegységek célja, hogy betegyék a játékost a virtuális valóságba, lehetővé tegyék számára a szimulált környezettel való interakciót.
Ez azonban csak a VR-forradalom első, feltétlenül szükséges lépése. A második körben úgy tűnik, hogy a tapintás szimulációja fog megvalósulni. Ezzel kicsit megfordul a helyzet, ugyanis a játékos virtuális valóságba helyezése helyett itt már a virtuális valóság fizikai leképezéséről van szó. Ez elsőre egy kicsit ijesztően hangzik, de nem kell megijedni, harapni egyelőre nem tud a NeuroDigital nevű vállalat GloveOne kesztyűje.
Új hadszíntér
A működő prototípus birtokában a Kickstarteren feltőkésített vállalat egy VR-kesztyűt tervezett, amelyben 10 darab apró szelepmozgató motor felelős a tapintás szimulációjáért. A vállalat szerint bizonyos mértékben még súlyt is lehet szimulálni a rendszerrel, azaz például ha kettő kesztyűt viselünk, akkor a virtuális térben két eltérő súlyú követ felvéve meg tudjuk majd állapítani, hogy melyik a nehezebb.
A jól szellőző anyagból készült kesztyű érdekessége, hogy a használatához nem szükséges semmilyen külső követőszenzor, minden érzékelő beépítve található benne. A kéz felső részén található egy kilenc tengelyű IMU (Inertial Measurement Unit) szenzortömb, ez a gyorsulást, térbeli orientációt és gravitációs erőt méri. Ezen felül minden egyes ujj saját érzékelőkkel lett ellátva, hogy azok egyenként is követhetőek legyenek a térben.
A GloveOne kesztyű USB és Bluetooth segítségével egyaránt összekapcsolható a gazdaeszközökkel, utóbbiból sejthetően saját akkumulátorral is rendelkezik. A 800 mAh-es lítium-polimer típusú telep az USB-n keresztül tölthető, állítólag egy töltéssel olyan 4 órányi üzemidőt képes nyújtani.
A NeuroDigital állítás szerint a kesztyű három méretben – XS-S, M-L, XL-XXL – lesz elérhető, mindegyik modell esetében lehetséges manuálisan állítgatni egy kicsit a méreten. A várhatóan jövő februárban piacra kerülő GloveOne 199 dollárba fog kerülni, rögtön egy párat rendelve pedig 395 dollárt kell a kasszánál hagyni.
Mi lesz a szoftverekkel?
A termék állítólagosan nagyon meggyőző (hisszük, ha tapintjuk, persze), ám mit sem ér szoftveres támogatás nélkül. Jelen pillanatban az a legnagyobb kérdőjel, hogy mivel és mire lesz használható, erre konkrétan a fejlesztő cég is csak ötleteket tud adni.
A C# és C++ nyelvekkel használható szoftverfejlesztői készletet már most beszerezhetik a fejlesztők, plusz egy extra csomagnak köszönhetően a kesztyű könnyen integrálható a Unity játékmotorral is. Utóbbi egyben azt is jelenti, hogy a termék összekapcsolható az Oculus Rifttel, vagy akár a Leap Motionnel.
Ti láttok fantáziát a VR-kesztyűben?