A Google mindent megtesz azért, hogy közösségi oldala sikeres legyen (akár más szolgáltatásokat feláldozva), az egyelőre azonban mégsem mutatja azt, hogy versenyképes termék lenne. Mint korábban már írtunk róla, a publikus elindulása után is hamar visszaesett az érdeklődés iránta, amely azon gyanút erősítette, hogy a felhasználók nem akarnak egyszerre két közösségi oldalt is - értsd: a Facebookot és a Google+-t - naprakészen tartani. Habár a keresőcég a felhasználói bázisának dinamikus bővüléséről beszél, az már hamar kiderült, hogy a felhasználók a pluszos profiljuk létesítése után nem igazán járnak vissza a szolgáltatásra. Ennek nyomán már október elején felerősödtek azok a hangok, hogy a Google+ valójában halott, s a 90 millió regisztrált felhasználó valójában nem használja azt.
A helyzet azóta sem változott sokat, legalábbis ha a comScore kutatóintézet frissen publikált jelentéséből indulunk ki. Az elemzőcég vizsgálata alapján januárban az internetezők mindössze 3 percet költöttek a Google+ oldalán. Ez harmatgyenge eredmény, főként ha a Facebook 405 percéhez viszonyítjuk. Mark Zuckerberg közösségi oldala után egyébként a Tumblr (89 perc), a Pinterest (89 perc), a Twitter (21 perc), a LinkedIn (17 perc) és a MySpace (8 perc) következik.
Azaz a Google fókuszba helyezett közösségi oldalát a szolgáltatáson töltött percek tekintetében messze lekörözi a mostanság lesajnált Myspace és friss startup cég, a Pinterest is. A kutatás eredményeiről bővebben a Computerworld oldalán olvashat!