A legnagyobb koponyák közül többen is kifejezték már aggodalmukat a mesterséges intelligenciák fejlődése kapcsán. Erre az egyik legjobb példa a Google által felvásárolt DeepMind, ami egyre komolyabb eredményeket tud felmutatni. Tavaly még az Atari klasszikusaival tanult meg játszani, a napokban elverte az európai Go bajnokot, most pedig 3D-s labirintusokat hódított meg.
A mesterséges intelligencia feladata ezúttal az 1993-as Doom játékot idéző útvesztők feltérképezése volt. 60 másodperc minél több portált és almát kellett megtalálnia, ezzel ösztönözve a megerősítéses tanulást, amit a mintákat felismerő és megjegyző neurális hálózat segít ki. Az aszinkronos metódussal az AI egyszerre, párhuzamosan vizsgálja meg az előtte álló megoldási lehetőségeket, és ebből választja ki az ideálisat.
A DeepMind természetesen most sem ismerte a játék programkódját, ráadásul minden eddiginél nehezebb feladata volt a körönként változó labirintusok miatt. Az AI végül sikeresen kialakított egy általános stratégiát a 3D-s labirintusok felfedezésére, mindössze a begyűjtött vizuális információkra hivatkozva.