A legtöbb pneumatikus végtag, amiről eddig hallhattunk balesetben elvesztett végtagok pótlására szolgál. Az MIT most olyan robotkarokon dolgozik, melyek kiegészítő végtagokként működnének, így egyszerre három vagy négy karral is tudnánk munkát végezni. A kutatók tegnap egy Kínában tartott konferencián mutatták be a végtagokat. A prototípus 4,5 kilogramm, jelenleg leginkább könnyű tárgyak megtartásában tud segíteni.
Mivel a robotkarok a meglévő végtagokat egészítik ki, ezért nem lehetnek kézi vezérlésűek. A konferenciát tartó IEEE Spectrum elmondta, a karok ahelyett, hogy viselőik mozdulataival egyszerre mozdulnának, megbecsülik a mozgás sebességét és irányát, ezzel próbálják megjósolni, mit fog tenni a kar viselője. „Miután összeállítottuk a legfontosabb viselkedési módokat, képesek vagyunk irányítani a robotot. Használója szemszögéből olyan, mintha saját testének meghosszabbítása lenne” – nyilatkozta Baldin Llorens-Bonilla, az MIT robotvégtagokon dolgozó kutatója.
Az MIT egy másik kutatócsoportja olyan rögzíthető karokon dolgozik, melyek repülőgép-építésben segítenének az embereknek. Derékra erősíthető és plusz két kart vagy lábat ad viselőjének, mellyel tárgyakat tud megfogni, vagy megtartani valakit miközben dolgozik. Állítólag a Boeing finanszírozta a fejlesztés nagy részét, de az IEEE Spectrum nem mondta el, mikorra reméli az MIT, hogy a Boeing vagy más gyártó ténylegesen működésbe tudja állítani a karokat.