Eddig még nem fordult elő a vásár történetében, hogy ne egy egész nemzetet illetve országot nevezzen meg partnerének, hanem egy ország tagállamát: az idei év hivatalos kiállítási partnere az USA „legítébb” tagállama, Kalifornia.
A teljes képhez tartozik, hogy Kalifornia ugyan a szó közvetlen értelmében csupán egy tagállam, de már magában is gazdaságilag a világ 8. legjobban teljesítő egysége. Emellett az IT ipar bölcsője is, számos, ma már multinacionális nagyvállalat kezdte egy ottani garázsban. Ha pedig az elhíresült Szilícium-völgyre gondolunk, akkor emlékezhetünk, mekkora hatással is volt a világra (és a webvilágra) annak idején ez a hely. Ma is híres innovatív szelleméről az ottani Stanford University, Hollywood pedig egyértelműen a digitálisan előállított filmek, tartalmak Mekkája és az USA kockázati tőkéjének fele ebben az államban landol.
Ötven milliárd dolláros IT exportjával ma is a világ IT iparának meghatározó pozíciójában áll tehát Kalifornia, valóban méltán lett a CeBIT hivatalos kiállítási partnere. A nyitó ceremónián maga a kormányzó, Arnold Schwarzenegger is részt vett, Angela Merkellel, Németország kancellárjával együtt. Látszik, hogy a németek nagy jelentőséget tulajdonítanak az együttműködésnek, ami talán segít stabilizálni a nemzetközi válságban érezhetően érintett IT ipart. Úgy tűnik, hogy a Szilícium-völgy is európai partnerkapcsolatok révén szeretné erősíteni helyzetét, több mint 100 kiállító érkezett a tengeren túlról. A kiállítók számosságában ezzel Kalifornia ötödik helyet foglalja el Németország, Kína, Tajvan és Korea után.
Vannak standard és új témák is. Tavaly egyenesen főtéma volt a Green IT, ami azóta kiterjedt az egész informatikai világra. Idén is folytatódik az energia-hatékony adatközpontok és takarékos netbookok inváziója a 8-as csarnokban, ahol a nagy vállalatok a Green IT Wold bemutatóterületen demonstrálják, hogy vannak a globális felmelegedést elodázó megoldásaik.
Egy új szóval, a Webciety-vel járul hozzá az ez évi vásár amúgy is vaskos IT-szótárunkhoz. A nyilvánvaló szóösszetétel (web és társadalom) nem szorul túl sok magyarázatra, mindannyian érezzük mindennapi életünkben, hogy milyen nagy mértékben megváltozott kapcsolattartásunk módja az internet miatt. Ez hatással van nemcsak a személyes kapcsolatokra és munkára, de már a kormányzattal való kapcsolattartásra is. Ennek jegyében egy új kiállítási formát vezettek be a CeBIT-en, aminek révén a 6-os csarnokban a Webciety területén megszűnik a kis és nagyvállalatok közötti tagoltság és különbség, már ami megjelenésük formáját illeti. Ahogy az interneten is oldalról oldalra böngészhetjük az egyes cégek honlapját, úgy járhatjuk be itt is az egységes bemutató bázisokat. Egy-egy kiállítóhely berendezéséhez nem kell más, csupán egy laptop, a helyszínen adottak a digitális transzparensek, fénytechnika és hangosítás, így olcsón és hatékonyan hozhatják arculatukat a vásárra a kisebb kiállítók is.
Igazából - ha nem ragaszkodnánk a pozitív gondolkodás elvéhez - lehet, hogy érdemes lenne kimondani az igazi kulcsszót: nemzetközi válság. Nem a CeBIT válsága - a kiállítás ha évről évre kis mértékben zsugorodik is, továbbra is érdekesnek, megmozgatónak tűnik. Ugyanakkor mindenképpen az IT ipar válsága, amit elsők között érint a visszaesés. A CeBIT szemlélete ezzel kapcsolatban, hogy új üzleti kapcsolatok építésével lábaljunk ki ebből, amilyen hamar csak lehet, a magunk részéről csak ugyanezt tanácsolhatjuk mindenkinek.