Az iOS az egyik legkönnyebben, legzökkenőmentesebben használható operációs rendszer, emiatt pedig értelemszerűen az iPhone-ok és az iPadek is a legkönnyebben kezelhető készülékek közé tartoznak. Azonban be kell látni, hogy ennek ellenére az Apple mobil rendszere sem hibátlan, és ugyanúgy akadhatnak vele mindennapos, gyakori problémák, mint bármelyik másik OS-sel. Ezek közül mutatunk most párat, lehetséges megoldással együtt.
Gyorsan merül az akku
A gyenge üzemidő a mai napig problémát jelent a legtöbb mobilkészüléknél. Az iOS mobilos rendszerben úgy lehet segíteni ezen, hogy letiltjuk az appok háttérben való frissítését, az automatikus frissítéseket és a helyadatok használatát ott, ahol nem mindenképp szükséges.
A tartalmak háttérben frissítését a Beállítások, Általános menüben, az Alkalmazásfrissítés a háttérben résznél lehet korlátozni, apponként. Komoly probléma esetén természetesen az összes letiltható, de talán célszerűbb kézzel válogatni.

Az Adatvédelem, Helymeghatározás beállítási menüben azt tudjuk testre szabni, hogy mely szolgáltatások férjenek hozzá a helyzetünkhöz. Bár némelyik a felhasználói élményt hivatott javítani, sok esetben az akku gyors merüléséhez is hozzájárul. Az alul látható Rendszerszolg.-ok részben az iAd hirdetések, a Népszerűek a közelben, illetve a Gyakori helyek is nyugodtan letilthatóak.
Az appok automatikus frissítését pedig a Beállítások, iTunes és App Store résznél tudjuk korlátozni, az automatikus letöltések szekciónál.
Belassult kezelőfelület
Ha az iPhone vagy az iPad elkezd belassulni, akkor ideje ellátogatni a Beállítások, Általános, Használat menübe. Ezek az eszközök rendszerint akkor kezdenek el lassabban működni, ha a belső tárhelyük megtelik. Amennyiben sok régi fotó, nem használt alkalmazás van a készüléken, akkor ideje ezeket törölni vagy a felhőbe költöztetni. A régebbi készülékeken szintén hasznos húzás, ha az Általános, Kisegítő lehetőségek résznél a Mozgás csökkentése sort bekapcsoljuk.

Kapcsolódási problémák
Amennyiben kapcsolódási hiba lép fel - legyen szó Bluetooth-ról, Wi-Fi-ről vagy éppen a hálózatról -, akkor gyors segítség lehet a repülőmód aktiválása úgy 30 másodpercre. Ezután kikapcsolható, és kis szerencsével már működik is az előbb még problémás kapcsolat. Ha nem, akkor következhet a külső eszköz vagy hálózat ellenőrzése, újbóli beállítása.
Leállnak az appok
Ha van telepíthető frissítés a készülékre, akkor érdemes felrakni rá a legújabb iOS-t. Szintén ajánlott naprakészen tartani a telepített appokat annak érdekében, hogy problémamentesen működjenek. Ha valamelyik vacakolni kezd, akkor nyomjuk meg kétszer a Home gombot, majd zárjuk be az érintett appot. Az újraindítás kis szerencsével meg is oldja a jelenséget.
Nem reagál a képernyő
Bár egy iPhone-ra vagy iPadre általában nem jellemző, hogy ne reagálna a kijelzője, de ha előfordul, természetes, hogy a falhoz szeretnénk vágni. Ne tegyük - sokszor egy egyszerű újraindítás is megoldja a problémát. Ha a képernyő egyáltalán nem reagál, akkor a Home és a bekapcsológombok együttes lenyomására lesz szükségünk, az Apple logó megjelenéséig.
Nektek volt már problémátok iOS-es készülékkel?