Egyre jobban megélénkül a zenei streaming piaca. Miután az Apple felvásárolta a Beats Electronics mellett a Beats Musicot is, a Google is úgy döntött, ideje bevásárolni annak érdekében, hogy erősebb pozíciót foglaljanak el a szektorban. A webóriás a Songza nevű szolgáltatót vette meg.
A Songza eredetileg 2007-ben indult el, majd 2011-ben komolyan megújult. A szolgáltatás rengeteg testre szabott lejátszási listát kínál, amelyek különböző kedélyállapotokhoz és tevékenységekhez igazíthatóak.
A Beats Music és a Songza meglehetősen hasonló ötlet alapján működtek, és talán ezért is döntött az utóbbi mellett a Google. Miközben a Beats Music az iTunes és az iTunes Radio ellenére teljesen önálló marad, addig a Songza szintén független és multiplatformos lesz, de integrálják a Google Play Musicba és a többi Google-szolgáltatásba, részben például a YouTube-ba. A Songza kicsinek számít a maga kategóriájában, "mindössze" 5 millió felhasználóval, ugyanakkor teljesen ingyenes a szolgáltatás. Állítólag a Google 15 millió dollárt fizetett érte.