Tegnap a Game Developers Conference szakmai kiállításon enyhén szólva is meglepő bejelentést tett a Mozilla és Epic párosa, ugyanis állításuk szerint csupán 4 nap leforgása alatt átírták bármely modern böngészőben futtathatóra az utóbbi évek rengeteg tripla-A kategóriás játékának alapját adó Unreal Engine 3 játékmotort. A legutóbbi erre épülő cím a kedden piacra került BioShock Infinite, testvérlapunk tesztje itt olvasható a fantasztikusra sikeredett alkotásról.
A WebGL mellett a varázslat legfontosabb kelléke az EMScripten névre hallgató fordítóprogram volt, amellyel a motor C / C++ kódjait átfordították JavaScriptbe, plusz felhasználták még az „asm.js” névre hallgató JavaScript könyvtárat is. A projekten dolgozó programozók szerint a böngészőben futó játékmotor teljesítménye nagyon közel áll a natív kódú verzióéhoz, néhány héten belül elvileg bárki próbát tehet majd a lenti videón megtekinthető demóval.
Természetesen jó kérdés, hogy mindez mire jó: a Mozilla szerint a mostani demó a fejlesztőknek és kiadóknak hivatott demonstrálni, hogy már webböngészőkben sem csak egyszerű játékok futtathatóak, hanem akár milliókból kifejlesztett címek is. A problémát inkább az jelenti, hogy ezen alkalmazások főként a rendkívül komplex modelleknek és magas felbontású textúráknak köszönhetően rengeteg helyet igényelnek (a fentebb említett Bioshock Infinite PC-s verziójának telepített mérete 19 GB környékén van), vélhetően kevesen tolerálnának fél órás pályatöltési időket.