Az utóbbi körülbelül öt évben a böngészőgyártók egyik legfontosabb célkitűzését a különféle beépülők száműzése jelentette, hiszen ezek nélkül stabilabbak, gyorsabbak és biztonságosabbak lehetnek a szoftvereik. Ezen túlmenően fontos szempont volt az érintettek számára a webes szabványok követésének ipari szintű kierőszakolása is, ugyanis így a komolyabb netes alkalmazások készítői gyorsabban hozhatják létre a megálmodott termékeket, nem kell platform- vagy böngészőspecifikus kódok írásával bajlódniuk.
Ezen kettő törekvés a komolyabb játékok esetén különösen fontos, a Mozilla munkatársai pedig már jó ideje dolgoznak az ügyön: a WebGL támogatásával megoldották a komplex 3D-s grafikát használó játékok renderelhetőségét, majd az ASM.js nevű nyílt forráskódú könyvtárukkal – ez a JavaScript egy szeletének közel natív sebességű futtatásra optimalizált szegmense – az egyéb logika gyorsabb végrehajtását is lehetővé tették. Ennek köszönhetően az Unreal 3 / 4 játékmotorok plugin nélkül futtathatóvá váltak a Firefoxban, az előbbivel készült Epic Citadel demó tavaly sokak szemét nyitotta fel a modern böngészők képességeivel kapcsolatban.
Szerencsére nem csak az Epic Games lát fantáziát a komoly böngészős játékokban, ugyanis a főként indie címek által használt Unity játékmotor készítői a termékük 5-ös főverziójának bejelentésekor elárulták, hogy már dolgoznak a WebGL+ASM.js kombót használó futtatói környezetükön. A motorjukat licencelők pár hónapon belül számíthatnak az első stabil kiadásra, így a megfelelő böngészővel (egyelőre csak Firefox) rendelkezőknek nem kell majd plugint telepíteniük a Unity 5-ös címek futtatásához.
(Forrás: The Next Web)