A héten nagy érdeklődést kiváltva a Facebook közölte, hogy sikerült hatástalanítania a böngészőkbe telepített reklámblokkoló kiegészítőket, cserébe viszont a felhasználók mostantól hatékonyabban testre szabhatják, hogy kitől és milyen reklámok jelenjenek meg a közösségi hálózat böngészése közben.
A népszerű AdBlock Plus fejlesztői csütörtök délután bejelentették, hogy sikerült kikerülni a Facebook legújabb fejlesztését, az EasyList szűrőlista frissítése után a felhasználók újból képesek eltüntetni a facebookos hirdetéseket. A portál programozói ettől függetlenül jó munkát végeztek, vagy legalábbis mi nem számítottunk arra, hogy ~48 órán keresztül működőképes marad a reklámblokkolók tiltása.
Az Adblock Plus készítői szerint a felhasználók a reklámhelyzet periodikus változására számíthatnak, a Facebook valószínűleg aktívan próbálja majd kikerülni az újabb és újabb szűrőiket.
(Forrás: The Verge | Nyitókép: English106)