Hirdetés

Új irányba terjeszkedik az AMD Mantle API-ja



|

Az AMD házon belül fejlesztett API-ja másokat is érdekel.

Hirdetés

Amikor az AMD bejelentette a Mantle-t, az egész ipar egy emberként kapta fel a fejét. Az API legnagyobb előnyét a kevesebb absztrakciós réteg jelenti, így főleg a DirectX-hez képest egy sokkal hardver-közelibb megoldásnak számít, melynek köszönhetően a GPU renderelési sebessége sokkal kevésbé függ a processzortól.

Hirdetés

A koncepció másoknak is megtetszett (igazából már épp ideje volt a változtatásnak), így mostantól komoly változásokra számíthatunk. Erre azért is van szükség, mert a DirectX 12 is egyre komolyabb fejlődést ér el, így komoly riválisai az AMD technológiájának, ez pedig nyilvánvalóan nem tetszik a vállalatnak. Bár az AMD API-ja az első hírek szerint eltűnt volna a süllyesztőben, ez egyáltalán nem így van, sőt, továbbra is használatban marad, csak erőteljesen átalakul a szerepe. Az AMD eredeti tervei szerint a Mantle API idővel kilépett volna a zárt bétából, hogy mindenki számára elérhetővé válljon, köszönhetően programozási segédleteknek és az API referencia kiadásának. Emellett fontosnak tartották, hogy elérhetővé tegyék az API SDK-ját, amellyel a rendszer akár más hardvereken is elérhetővé válna. Most fordult a kocka, és az AMD azt szeretné, ha a Mantle grafikai innovációs platformként működne, így alapjául szolgálna az új technológiáknak.

 

 

Az AMD kiadja a Mantle 1.0 specifikációját, a zárt bétát azonban megtartja az API továbbfejlesztéséhez, ebben azonban csak limitált számú partner vehet részt. A Mantle így egy ideig még belső gondozásban marad, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy az AMD feladta volna a terjeszkedési terveit, egyszerűen csak belsős körökben dolgoznak tovább a Mantle 2.0-n.

Mindeközben a Khronos Group bemutatta a Vulkan API-t, amit eredetileg csak 2018 környékén terveztek volna bevezetni. A névválasztás nem véletlen, az AMD ugyanis ezzel a névvel szeretné jelezni a piacnak, hogy a Mante 1.0 megnyílt, akárcsak a föld egy vulkán kitörésekor. A metódusok nagy részét változtatás nélkül vették át, csupán az elnevezéseket változtatták meg. Ennek köszönhetően pofonegyszerű lesz portolni. Mivel ez a része az API-nak nagyrészt ki van dolgozva, így az AMD validációs rétegét is átvette a Khronos Group. Ezt ugyanakkor megváltoztatták, mivel a Vulkan a shader fordítás tekintetében nem a Mantle API működését követi.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.