Az appok világában minden eddiginél nagyobb a választék, és bár sokszor nem azt kapjuk, amit keresünk, végül biztosan megtaláljuk. Azonban minden tanulmány arra világít rá, hogy az idő múlásával egyre kevesebb appot használunk.
Az Apps Flyer kutatása is erre a következtetésre jutott. Az eredményeik szerint a felhasználók csupán 4-5 százaléka használ aktívan egy appot harminc nappal annak a telepítése után is.
Még rosszabb, hogy egy hét eltelte után már csak 10 százalékot érdekel aktív használat formájában egy-egy alkalmazás. Ez az érték ráadásul jobb is, mint a legutóbb mért.
Végeredményben egyre kevesebb időt töltünk azzal, hogy a nekünk tetsző appokat próbáljuk ki, és egyre többet azokkal, amelyeknek a telepítésére a fejlesztők akarnak rávenni minket. Ez utóbbi kategóriában 25 és 4 százalékos arányban tartanak ki az alkalmazások mellett a felhasználók (iOS, Android). Az androidosok jobban szeretik az általuk felfedezett appokat megtartani.
A telepítések mindössze 2 százalékánál áll fenn a lehetősége, hogy a felhasználó fizet is valamiért - a lehetőség azonban 80 százalékkal magasabb iOS-en, mint Androidon.