Tegnap délután a Mozilla Content Services blogon igen meredek írás jelent meg, amely alapján a Firefox jövőbeli verzióiba úgy tűnik alapértelmezetten reklámok fognak kerülni. Egész pontosan új fül nyitásakor az előzményeket kis előnézeti képekkel mutató 3×3-as rácsos felület üres elemei válhatnak hirdetésekké, így a böngészőt frissen telepítettek számára, továbbá az előzményeket rendszeresen törlőknek ajánlgatna weboldalakat a Mozilla.
Egyelőre nem világos, hogy a funkcionalitás mikor kerülhet be a böngészőbe, továbbá lesz-e egyszerű módja a kikapcsolásának, lévén nem mindenki szeret az „about:config” lapon turkálni.
Annyi viszont biztos, hogy ezen lépéssel a Mozilla aknamezőre fog lépni, ugyanis a Firefox felhasználói sok esetben elvi alapon választják a böngészőjüket. Ezen felül kissé nehéz megmagyarázni az aprópénzes hirdetések elhelyezésének szükségességét, mikor az alapítvány újabban évente százmillió dollárokat zsebel be a Google-től az alapértelmezett keresőmotoros üzlet nyomán, plusz a közösség ingyen munka mellett rendszeresen százezreket dob össze a nonprofitnak.
Végül az sem tesz jó benyomást, hogy a Mozilla látványosan kardoskodik a felhasználók biztonsága, jogai és privát szférájának védelme mellett, majd egy érdektelen címmel publikált blogbejegyzésben csendben beszámol egy nyilvánvalóan nagy indulatokat kavarni képes újítási szándékáról, ráadásul a szerző kikapcsolja a bejegyzés alatt a hozzászólás lehetőségét.
(Fotó: Firefox Flicks)