Meglepő újítással állt elő az AdBlock Plus-t fejlesztő vállalat, mostantól ugyanis a reklámblokkoló beépülőjén keresztül saját reklámokat kíván kiszolgálni. Az új program a 2011-ben bevezetett "Elfogadható hirdetések" kiterjesztése, az alapértelmezetten bekapcsolt funkció átenged néhány nem tolakodó hirdetést a reklámszűrőn. Az ötlet az, hogy a saját hirdetési rendszeren keresztül az AdBlock Plus felhasználóinál a normál reklámok helyett nem zavaró hirdetések jelenhetnének meg, így a látogatók képesek lennének a hirdetéseken keresztül anyagilag támogatni a webhelyeket.
Az AdBlock reklámkiszolgálójának használatához a kiadóknak regisztrálniuk kell az AdBlock hirdetési rendszerébe, majd beágyazó kódokat kell illeszteniük a weblapjaik forráskódjába. A hirdetések megjelenítéséből származó bevétel 80 százaléka a kiadókat illeti.
Nem hallatlan a reklámblokkolással foglalkozó cég koncepciója, a Brave böngésző gyakorlatilag ugyanezt az üzleti modellt próbálja megvalósítani, azonban a felhasználói bázisból fakadóan az AdBlock jelentős előnnyel indul a piacon.
(Forrás: The Verge)